webForumDet fria alternativet

För långt filnamn, söker efter korslänkade filer??

Windows

2 svar · 223 visningar · startad av Fredde Mannen

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg
Frågan#1

NU är jag både grining, irriterad och lite små sur på allt som heter andras datorer, speciellt när de får problem.

Morsans dator har det lilla problemet, att när datorn skall startas så körs Microsoft Scandisc (dos varianten) igång, den tar sig upp till 85% sen ger den upp och uttrycker sig att det finns en fil med för långt filnamn.

"Det finns en fil med för långt filnamn, Microsoft Scandics kan inte rätta till felet, vill du rätta till felet kör Microsoft Scandisk för Windows."

Okey, tänker man, så fortsätter den och så efter en kort stund så får jag meddelandet söker efter korslänkade filer.

Sen när det är gjort, så står den och tuggar på 85%.

Någon som haft samma problem?

Åtgärder utan formatering, tack! :e

Medlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Re: För långt filnamn, söker efter korslänkade filer??

Fredde Mannen skrev:

Systemet har redan talat om vad som är felet och vad du ska göra för att åtgärda det, vad är problemet?

Scandisk som körs i DOS läge och Scandisk i Windows är två olika saker.

För att hoppa över Scandisk i uppstarten så finns det ett alternativ för det när han startar kontrollen.

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Re: Re: För långt filnamn, söker efter korslänkade filer??

Reefer skrev:

Fredde Mannen skrev:

Systemet har redan talat om vad som är felet och vad du ska göra för att åtgärda det, vad är problemet?

Scandisk som körs i DOS läge och Scandisk i Windows är två olika saker.

För att hoppa över Scandisk i uppstarten så finns det ett alternativ för det när han startar kontrollen.

Det är jag mycket väl medveten om, men att när man har tryckt på den magiska blå knappen AVSLUTA så han börjar läsa in Windows 98, så hänger han sig i startbilden.

Försöker jag använda Felsäkert läge av Windows så uttrycker han sig: Programmet blablabla.exe har utfört en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas, och därmed kan jag inte göra ett /(¤!#¤!%"/&%!"/&% skit i Felsäkert läge.

x(

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)