Jag har winXP pro.
Men har nu fått problem med den lokalafilen. Får detta meddelande varje gång jag loggar in:
Det går inte att läsa in den lokalt lagrade centrala profilen. Detta kan bero på otillräcklig behörighet eller på att den lokala profilen är skadad. Om problemet kvarstår bör du kontakta nätverksadministratören.
INFORMATION - Ett oåterkalleligt fel uppstod i en I/O-åtgärd initierad av registret. Registret kan inte läsa, skriva eller tömma en av filerna som innehåller avbildningen av registret.
Någon som vet hur man reparerar detta?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad har du gjort till att börja med?
Jag har en bärbar dator.
Denna dator är medlem i en AD domän. Men jag använder oftast den lokala delen!
Alltså i inloggnings rutan kan jag välja antingen domänen eller den här datorn.
Profilen för domänen körs genom servern så där är inga problem utan det är den lokala profilen på datorn.
Jag loggade in mot domän servern med hjälp av fjärranslutningen. det är efter detta som problemet kom.
Men jag har kunnta göra det förut utan problem.
OBS! Det är 2 olika kontonamn på den för domänen samt för den lokala.
hoppas du fattar vad jag menar.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du kollat så att du är ägare till profilen samt att du har fullständiga rättigheter till den med alla undermappar?
ja jag står som ägare och kan komma åt exakt allt som ligger under c:\Documents and Settings\användare
Största problemet är att det har ej skapats någon ny mapp åt kontot.
Utan det är bara samma mappar som tidigare med samma namn etc. inga nya.