anhel96Medlem sedan dec. 2000124 inlägg Jag var inne och tittade i Systemåterställningen idag för att återställa efter några barn som varit och tagit bort program som de inte skulle ta bort. Jag hittade korrekt datum och valde att återställa där. Efteråt tittade jag igen i återställningsmenyn, och då hade en ny punkt skapats som anger att jag gjort en systemåterställning, men den första punkten hade tagits bort. Totalt är där bara 6 st sedan några dagar tillbaka. Enligt Hjälp-menyerna i Windows ska systemet själv lägga upp punkter lite då och då, men några sådana finns inte. det finns heller inga punkter sedan några veckor tillbaka för sådant jag själv installerat eller avinstallerat.
Hur fungerar detta egentligen? Kan det endast finnas ett visst antal punkter?
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg Kan systemåterställningen verkligen återställa raderade program? Jag trodde att den bara återställde inställningarna.
anhel96Medlem sedan dec. 2000124 inlägg Japp, den tog tillbaka alla program som fanns på disken den dagen man valde. Vi hade t.ex. fått MS Office avinstallerat och det kom tillbaka alltsammans.
En nackdel kan dock vara att du även får tillbaka alla de program som fanns på disken då, som du kanske inte ville ha in igen. Men då får man ta bort dem igen bara.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Helt riktigt. System restore återställer inte bara register utan även drivrutiner. Hur det är med program vågar jag inte svara på, men det verkar inkluderas i system restore.
Det går att göra en del inställningar för Systemåterställning. Gå in på Kontrollpanelen - System, så finns det en flik som heter Systemåterställning. Där kan man bland annat ange hur mycket diskutrymme som ska användas. Ju mer utrymme desto fler återställningspunkter får det plats.