webForumDet fria alternativet

allvarligt installationsproblem!?

10 svar · 322 visningar · startad av henkeisblue

henkeisblueMedlem sedan juni 20034 inlägg

Köpte ett uppgraderingspaket för ett tag sen nu.

Installerade då XP pro utan några som helst problem. Fungerade fint i ett par dagar, sen en dag när jag startade datorn vägrade den starta datorn. Den hakade sig mitt underuppstarten. lät den köra sin reparation utan att lyckas.
Formaterade då om datorn och försökte installera om XP, detta gick naturligtvis inte.
Det står att den inte kan läsa följande filer m m, Har bytt cd-rom, testat annan skiva, tagit ut onödiga hårdvarukomponenter men det blir samma fel. även 2000 får jag samma fel. windows ME går men det blir det antal blårutor under uppstart av datorn. 98 går att få in men så fort jag försöker installera något program spel hänger sig datorn och gör automatisk systemåterställning.

har även testat en annan hårddisk. skickade tillbaka moderkortet och köpte ett annat märke, men samma fel fortfarande. Någon har sagt att det kan vara fel på processorn men det låter ganska otroligt eller? ram minne har jag heller inte bytt ut men kan det verkligen vara nåt sånt fel?
sen sa någon också att man skulle göra en lågformatering på hdd men eftersom jag testat en annan hdd kan det väl inte vara det som är felet?

Har försökt allt men börja tröttna!

Snälla hjälp mig!

moderkort MSI KT3V
amd duron 1.3 GHz
256 ddr
ibm 40GB hdd
geforce 2 gts 32MB

JymdisMedlem sedan mars 20015 637 inlägg

jag tycker det låter som minnesfel...
för det kan komma på alla möjliga sätt..

har du provat att köra minnestest i början?

vad menar du med minnestest?

när den räknar upp minnet i början? (går igenom det)

muskotMedlem sedan jan. 20027 705 inlägg

Bättre att köra ett mer djupgående test, typ Memtest86 eller Docmemory.

http://www.memtest86.com/
http://www.simmtester.com/page/products/doc/docinfo.asp

muskot:
man kan ju köra det först iaf..

Ja, men den testen körs på nästan alla datorer och hittar nästan aldrig fel (som jag upplevt det).

muskot:
jodå.. har hittat fel för mig många ggr å den är disablad på förvånansvärt många datorer..

hmm....förstår inte mkt av de där testen...men vad jag förstår verkar det inte vara något fel på dem. så då måste det vara nåt annat men vad?

Men har du verkligen provat Docmemory och Memtest86? De testen brukar ta åtskilliga timmar att göra.

som sagt jag förstod inte mkt av de där testerna

129 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)