Poppe25Medlem sedan apr. 2002255 inlägg Jag har problem med rättigheter i XP när jag kör IIS. Vad jag vill är att IUSR_<dator> ska kunna radera en fil. Men det tillåts inte. Nu misstänker jag att det kan vara någon inställning i XP som jag ännu inte hittat som ligger i vägen. Därför vore jag tacksam om ni kunde lista alla inställningar som har med rättigheter till en fil att göra.
Ex IUSR_<dator> ska ha rättigheten Full Control
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Du ställer in rättigheterna genom att högerklicka på den mapp eller fil som det gäller och välja egenskaper. Under fliken Säkerhet hittar du de inställningar som du skall ändra. Har du inte den fliken så får du ta bort Förenklad fildelning under Verktygsmenyn - Mappalternativ - Visning.
Poppe25Medlem sedan apr. 2002255 inlägg Jag har fliken Säkerhet tillgänglig och har gett användaren IUSR_<dator> Full Control, men likfb så kan inte användaren IUSR_ radera filen. IUSR_ går via localhost och försöker utföra operationen. Något jag lurar på är om det kan vara någon ytterligare inställning i XP som inte tillåter att användare utifrån raderar filer? Brandväggen är förövrigt avstängd. Fler förslag?
AsaMedlem sedan dec. 20011 860 inlägg Har själv samma problem! Nån som vet? Ändrar jag i mitt script och använder så här:
objFSO.DeleteFile(Server.MapPath(strMapp & Dir & File))
Istället för:
objFSO.DeleteFile(strMapp & Dir & File)
så funkar det. Varför?
HAHA - trodde jag hade ställt in rättigheterna men INTE. Så nu funkar det fint....