webForumDet fria alternativet

snabb hjälp tack, formatering!

17 svar · 469 visningar · startad av crisse6

crisse6Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

Hej!

Sitter på en havlfungerande dator nu där jag vill formatera enhet C:, har bara en hdd, så jag vet inte hur man kommer ut i dos när man sitter på Windows 2000 Pro, dos finns väl inte alls? Hur gör man???? Måste få den ren, har fått trojansk häst :(

Tack!

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Boota upp datorn med w2k-skivan. Du kan formatera innifrån installationen.

Kan du itne få bort trojanen med något antivirusprogram då?

Men om man startar med den så vette fan hur man gör??? Den snackar om att ta bort partioner eller liknande... vad menas? Jag är inte sååååå haj, men än att jag har gjort typ Format C: och sen install.exe från skivan så... Måste få instruktioner osv... hmm... Vill ju inte hålla på i BIOS eller nåt för det kan jag inte!

Och nej, fick inte bort med Norton 2003 Pro., den snacka om att det inte gick att reparera osv... sen har det bara blivit värre!

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ta bort partitionen som finns så är det bara att välja att du vill installera på den sedan.

Är du säker nu? Man kan alltså välja D för ta bort partitionen, och då säger den att det kan bli otillgängligt eller nåt sånt... är det rätt?

Det är korrekt. Först D sedan Enter och sedan L innan den är borta.

då testar jag det :D

Thank you Sir Peter, funkade utmärkt!!! Webforum asså, vilken dröm som är sann asså, finns det något bättre än denna sajt? :D

Ingen orsak. ;)

NicrosoftMedlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Att norton inte kan reparera en smittad fil innebär ju inte att viruset behöver vara kvar, kunde du inte välja att sätta det i karantän eler ta bort filen?

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Precis. karantän är i stor sett samma sak som att ta bort. Filen funkar inte riktigt längre.

Nej, tydligen inte.... Inget sånt fungerade!!!! Helkonstigt, fick andra som man kunde göra så med, men inte detta!

jakeMedlem sedan sep. 2001649 inlägg

SirPeter skrev:

Det är korrekt. Först D sedan Enter och sedan L innan den är borta.

Vaddå L innan den är borta..?

Det är de knapptryckningarna som man gör för att ta bort en partition under installationen. Dvs. först D sedan Enter för att bekräfta och slutligen ytterligare en bekräftelse som är tangenten L.

sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg

Glöm inte att man kan välja & formatera när man valt vilken partition/enhet man ska installera på. Det är alltså inte nödvändigt att ta bort och lägga till partitionen (även om det inte tar särskilt lång tid), utan formateringsalternativ dyker upp efter partitionsdelen.

jakeMedlem sedan sep. 2001649 inlägg

ok, tack
det var ju som sagt bara att följa instruktionerna...
(men sebbz, formateringsalternativet hittade jag inte utan tag bort c: och lade dit)

Nu ska man bara hitta lite drivrutiner och sånt så att nätverkskortet fungerar... *sitter inte hemma nu*
det hade man ju inte tänkt på innan...

Sedan verkar inte usb inte heller fungera korrekt men ska det behövas några drivrutiner till den?

sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg

Hm, SKA komma ett sånt alternativ efter du valt partition iaf.. Kanske bara gäller XP Prof dock.

nä, killar nu får ni allt lämna min tråd i fred :e hehe... Får ju mail här hela tiden ;) Okej, jag kan bocka av att jag får mail, men orkar inte, hehe!

nä, det är lugnt, posta på! Kan hjälpa andra!

149 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
147 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)