webForumDet fria alternativet

Datorn stängs bara obemärkt av?

Windows

4 svar · 215 visningar · startad av sthlmkillen88

Medlem sedan jan. 2003141 inlägg
Frågan#1

Har ett problem att på senare tid så har bruken bara börjat stänga av helt plötsligt bara tvärslocknar datorn och sen startar den om.

När sedan datorn kommer igång igen så kommer det ett felmeddelande:

Ett allvarligt problem inträffade:

Vill du skicka infot till Microsoft?

När jag senare skickat det till Microsoft så kommer jag till ONline Krasch Center. Där står det att en "device" har orsakat problemet. Jag kollade vad "device" betydde och det stod att det var en skrivare, hårdvara eller nåt liknande

Vad är det som kan vara felet och hur kan jag avhjälpa det?

Lite om min dator:
Jag har Windows XP och ADM Athlon XP 1500 Mzh Processor med en 120 GB hårddisk.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ställ om så att den inte startar om. Då får du en blåskärm istället med en STOP-kod som du kan posta här.
För att ställa om så att den inte startar om så går du till Systemegenskaperna genom att högerklicka på My Computer och välja Properties. Under fliken Advanced hittar du tre kanppar som det står Settings på, klicka på den nedre av dem så hittar du en kryssruta som du kan bocka av.

Jättesmart! Ska sedan visa stopmeddelandet när den istället visar det. Tack för svaret och jag hoppas att med mer information detta går att lösa =)

jävlar! Nu går inte ens Windows XP igång! Vad ska jag göra?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

ominstallera
samt stäng av funktionen att datorn ska starta om vid alvarliga systemfel så kan du läsa din bluescren som blinkar till 1ms innan datorn startar om

533 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
405 ms — ändringar (db)