I övriga windowsversioner kunde man snabbt trycka Delete fölt av Enter för att ta bort en fil. När man gör detta i XP hinner den inte med utan filen öppnas och rutan för bekräftning kommer upp. Hur gör man för att snabba upp detta så att det funkar som förr?
Snabbare "Ta bort" i Win XP?
12 svar · 425 visningar · startad av xtreme
Shift+Del?
xtreme, känns skönt att man inte är ensam om det problemet...
muskot, Tyvärr, inte den funktionen vi är ute efter .. :-/
Vet exakt vad ni menar =)
Samma här men efter att ha suttit med XP i nästan 2 år så har jag vant mig. :e
Jymdis skrev:
Vet exakt vad ni menar =)
Markera en fil på skrivbordet och tryck snabbt ner tangenten "Delete" som du direkt följer upp med "Enter". I äldre versioner togs filen bort och man slapp se rutan "bekräfta borttagning", nu i XP får man se den samtidigt som filen öppnas.
Shift + Enter gör bara att filen inte lägger sig i papperskorgen och det är som sagt inte det vi är ute efter.
Jag är kanske dum men vad är det för skillnad på att filen tas bort och man slipper se rutan "bekräfta borttagning och att man tar bort filen utan att den hamnar i papperskorgen...
Nicrosoft skrev:
Jag är kanske dum men vad är det för skillnad på att filen tas bort och man slipper se rutan "bekräfta borttagning och att man tar bort filen utan att den hamnar i papperskorgen...
Även om du lägger filen i papperskorgen får du fortfarande en extra fråga om man verkligen är säker på att ta bort filen. Det är denna fråga man vill slippa se!
Det går utmärkt om man kör Windows Commander.
Mr. N. skrev:
Det går utmärkt om man kör Windows Commander.
Fast om man vill ta bort en fil på skrivbordet går det nog tom snabbare att svara på frågan om man vill ta bort filen än att behöva öppna Total Commander (nyare Windows Commander som bytt namn) och leta sig fram till skrivbordet och sedan ta bort filen.
Om den den ligger på skrivbordet ja, men det var väl inte huvudfrågan? ;)
Vågar inte köra Total Commander, jag är gammaldags.
Men herregud det är väl bara att högerklicka på papperskorgen och ta bort bocken ang. bekräfta borttagning.
Eller?
Nu börjar tom. jag komma ihåg vad ni syftar på.. Hade glömt att man kunde göra så :e