har en NT server som filserver.
När en användare begär en fil så kan de krasha och inte återskapas. Det händer inte varje ggn och har enbart hänt på excel filer.
Jag har letat virus på alla burkarna i nätverket utan att hitta ngt.
Jag har testat att spara undan filena på en ny hårddisk i servern för jag trodde det kunde vara problem med hårddisken men samma fel hände trots att de låg på nya disken.
Fråga om ni behöver mer fakta om servern. Den är så uppaterad som den kan vara från MS webupdate.
Har du testat att installera om office på en maskin?
Gäller det enbart filer som är skapade i nätet eller sker det på helt nya filer som inte är skapade i nätet med?
Får du nåt i serverloggen som kan härleda till tidpunkten för kraschen?
Har du kollat om filen som får klienten att krascha är öppen utan att ha stängt sig ordentligt?
inget i serverloggen som jag kan härleda.. men det är som du säger kanske så att den inte stänger sig ordentligt. Har hittat en fil i samma katalog som ser ut som ngn temporär fil som inte legat där tidigare,. vad tyder det på?
Ska försöka trigga felet igen. Har startat om burken sen felet och det finns inget kvar där.. men kan vara ngt sånt kanske. Vad kan det vara för fel då om den inte lyckas stänga filen ordentligt?