tja!
på min server vill ja fixa tillbaka mitt internet från bredbandsbolaget.. jag ahde det förut när jag hade xp men nu har ja degraderat till w2k server advance för jag använder den som server nu.. men hur får ja internet på den igen?? vet ej hur jag ska göra?
snälla hjälp!
Fixa Bredbandsbolaget till w2k server advance?
37 svar · 856 visningar · startad av Cactuzz
Har du degraderat till en version som kostar runt 40 tusen? :o
Ställ allt på att den skall få inställningar från dhcp så är det bara att sätta i sladden och köra.
japp ja ahr degraderat till w2kserver advance. men va e dhcp?
HUr ställer man in d?
Kolla Egenskaper på nätverkskortet.
måste veta!! snälla!!
ok.. var?? hehe e inte så haj på data!
Om du inte har gjort något speciellt under installationen av windows 2000 advanced server så är det klart för att köra direkt.
Kolla över det du har ställt om och ställ tillbaka det.
var kollar ja d??
ja vet inte hur ja ska göra.. ??!!
va va d mä dhcp för nått??
när man trycker på internet explorer står d work offline och try again... hur ska ja gö för ja blir uppkopplad??
snälla hjälp mejj nån?
Konstigt, skaffar ett OS för ca: 40 000 kr, och kan inte ens konfigurera tcp/ip på en windows maskin???
Hint: man gör på samma sätt som ALLA windows versioner inklusive XP!
på xp funkade d normalt.. men är funkar d ej.. d e ju inte tcp/ip d handlar om nu lr?
ja har samma inställningar där som alltid..!
+ om man går in på mina nätverksplatser så står d make new connection. va ska ja välja för saker där i??
Cactuzz skrev:
på xp funkade d normalt.. men är funkar d ej
Är d: en partition eller en fysisk disk som inte fungerar?
förstår inte va du menar?
Du skriver att D fungerade normalt i XP men inte nu. Är det en partition eller fysisk disk som inte fungerar?
Sir Peter:
Han använder bara D som förkortning av det!
Och jag är lite skeptisk till att hjälpa folk
som uppenbarligen inte har licens till
varan, då skulle han få support hos Microsoft
eller i manualen.
Inte för att knäppa någon på näsan men
det luktar pirat lång väg.
/Pele
asså ja skrev fel då menade det.. att internet funkade i xp men inte i w2k server advance..
förstår du??
saken e den att min farsa som jobbar på universitetet är doktor och får alla windows program gratis för dom e sponsrade av microsoft.. förstår ni?