PezzenMedlem sedan feb. 2001197 inlägg Hejsan,
min boot-disk krachade i helgen, tyvärr, ingen större fara med det, har backup på de mesta. Men jg hade dessuom en disk till, som var dynamisk och nu börjar de som e lite mer otrevligt. för de första så kommer man inte åt den utan orginal-boot.disken, så eftersom den i död så kommer ja inte åt de innehållet alls, de va juh synd, de va juh därför ja köpte en till disk.
Men okej, de väl bara å formatera om då, efter som de itne finns någon annan utväg, men, de går inte de heller? varken i disc-management eller mha. format. finns de inget å göra? har MS via sina dynaminska diskar sett till så inte bara min döda 60 gigare e obrukbar, utan att den åsså tog med sig den nya 120 gigarn i fallet? i så fall kommer ja börja gråta.. allvarligt
Så, ha inte dynamiska diskar och om ni inte vill se en man gråta, hjälp?
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Fast går det inte att återaktivera den dynamiska disken i Diskhantering (administrationsverktyg/datorhantering)om du högerklickar på den och väljer "reaktivera disk"?
Du högerklickar på det lilla fältet till vänster om den horisontellt liggande diskstapeln.
Disken ska vara markerad som "offline" eller "saknad" innan du gör det.
PezzenMedlem sedan feb. 2001197 inlägg Nepp, har försökt ii två datorer, der händer inget alls tyvärr, så nu har man bara två döda hårddiskar :(
PezzenMedlem sedan feb. 2001197 inlägg NU e de faktist så att ja löse det, tack vare dig Reefer, fast på ett svar i en annan tråd ;) För er som ser de här å vill ha en eventuell lösning, se följande tråd: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=43166
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Inte för att jag kunde se på vilket sätt jag hjälpte dig men det var juh bra iaf :)