När jag skriver fel adress i IE 6.0 så kommer www.lop.com. Hur man kan ta bort det så att den inte hoppar till den adress??
Lop.com
14 svar · 455 visningar · startad av osse303
Prova: Ad-aware 6
http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=506&cat=31
har inte den ändrat så att det är den som är standard sökmotor.. testa inaktivera "sök från adressfältet" i inställningarna så kanske du slipper
Även det har jag gjort utan resultat. :(
Om du kollar i registret och under "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search" vad hittar du där då?
Det är ju iaf bara vilka adresser som ska användas vid sökning, och om du inaktiverat "sök från adressfältet" så borde det inte va dom men man vet ju inte, kanske.
Jag hade detta problem för ett tag sedan och hittade då LOP i uninstall-listan. Testade att avinstallera det och efter det så har det fungerat perfekt utan en massa knepiga saker som stör mig i mitt surfande.
Röda Sten, tyvärr tror jag inte du får något svar i en två år gammal tråd av en användare som gjort 6 inlägg...
Är problemet så gammalt ... pinsamt att inte Bill Gates har gjort nått åt det...
JO, Bill har gjort något åt det. Det Bill dock inte kan bestämma är att användare inte klickar på allt de ser, och att de inte har en aning om hur man kan bli smittad med skadlig kod....
hmmm
Jag har uppdaterad w2k
brandvägg (hård och mjuk) och F-secure virusskydd...
Tycker faktiskt att jag har tagit mitt ansvar.
Du kör en plattform som är 6 år gammal. Det finns en orsak till att det släpps nya versioner och den är oftast baserad på begränsningar i arkitekturen i äldre produkter. För att vara helt säker måste du anpassa dig till att använda produkter som är framtagna för att möta de hot som är aktuella för tillfället.
Med Windows 2000 som exempel så tillverkades den produkten innan Trustworthy computing-initiativet sattes igång.
Du kan tycka att du tagit ditt ansvar men vad vill du ha sagt med det? Att gates ska läggas till skuld för att du installerar produkter från okända källor, eller klickar på tveksamma länkar? Jag hoppas du förstår var jag vill komma. Har du en uppdaterad version av Windows 2000 så är då så skyddad du kan bli, men däremot kan du aldrig skydda dig från såna saker som kräver att användaren gör något. Sådana begränsningar på användarnivå sköts i större skala med group policies, software restriction policies etc.