DwarfenMedlem sedan jan. 2002241 inlägg Sitter inne med ett litet "roligt" problem...
Installerade om Windows 2000 i helgen pga lite strul med gammal installation...
Installtionen gick smärtfritt förrutom på en punkt.
Jag kommer inte längre åt en partion.
Har inga som helst rättigheter på den disken. Är inloggad som administratör.
Jag kan inte läsa/skriva eller ens kolla egenskaper för disken.
Det är omöjligt att ändra rättigheter.
Enda stället som jag kan se vad som finns på disken är genom Säkerhetskopieringen. Då kan jag se hela disken, den verkar då hel.
Så jag undrar om det ärnån trevlig liten person där ute som har en annin om hur jag får tillbaka rättigheterna på disken?
Tacksam för alla svar.
/Tk
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du provat att komma åt den via felsäkert läge?
Är partitionen skapad från windows eller är det någon 3pp som har använts?
Får du inte kolla Egenskaper eller hur menar du? Felmeddelande?
DwarfenMedlem sedan jan. 2002241 inlägg Skapat genom windows, inget 3persons tjafs.
Kommer inte ihåg felmedelande riktigt (sitter på annan burk).
Men det talar om att jag inte har rätt rättigheter för att läsa disken, men att jag kan ändra dessa om jag är inloggad som administratör (vilket jag är).
Har inte provet felsäkertläge, ska göra det så fort jag kommer hem igen.
DwarfenMedlem sedan jan. 2002241 inlägg Det går inte att kolla egenskaperna föär storlek, namn och allmän information. Lite mysko...
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Testa att ta över ägandeskapet på partitionen med, det brukar vara det vanligaste felet vid liknande saker.
DwarfenMedlem sedan jan. 2002241 inlägg Vet inte hur jag tar över ägandeskapen.
I vanliga fall är det ju: egenskaper, säkerhet, sen välja valfrit konto.
Men det går inte att komma åt säkerhetsfliken. Det är där problemet sitter, det kommer upp ett felmedelande om att jag inte har rättigheter att ändra där.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Kanske kommer du åt det när du har startat den i felsäkert läge.
DwarfenMedlem sedan jan. 2002241 inlägg Får ta och prova det, annars åter kommer jag i morgon.