webForumDet fria alternativet

Microsoft Java VM

11 svar · 316 visningar · startad av Alpha II

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 579 inlägg

Varför ingår inte Java VM i windows längre? Den jag har laddat ner från sun är totallt värdelös. Kraschar heal tiden (java spelet jag kör fryser) och teckenkombinationer med alt gr tagnenten funkar inte. Den beter sig väldigt kontigt ofta också...

Vart kan jag ladda ner den gammla som jag hade i w2k som funkade utmärkt? :(

PeleMedlem sedan juli 2000444 inlägg

Här har du svaret:
http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/virtualmachine/

Mvh/Pele

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Avinstallera servicepacket och installera den versionen som innehåller JVM.

Hur avinstallerar jag servicepacket?

för övrigt finns bara SP 1a att ladda ner från microsoft som den enda skillnaden från 1.0 är att JVM är borttaget. :l
Är det kört? Suns java VM suger totalt alt. helt okompatibelt med de java program jag använder :x

Det står ju att enda sättet att få windows VM genom att köpa SP 1 på cd. Men det står också att det är fritt att vidare distrubitera den med sina java program. Finns det någon sida där jag kan ladda ner den?

PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg

Kan jag installera det utan att ta bort det gammla? Eller hur får jag bort det gammla?

RobbanMedlem sedan dec. 19992 272 inlägg

helt okompatibelt med de java program jag använder

Ehh?? :)

Med tanke på att det är SUN som sätter standarden för Java, så misstänker jag starkt att det är de program du använder som inte är kompatibla. Inte tvärtom.

Och det var ju just detta som var anledningen att Sun stämde Microsoft. Sun skapade Java för att vara plattformsoberoende, något som MS gjorde sitt bästa att sabotera. Hade inte MS gjort det så hade dina program fungerat idag, med Suns Java-motor (eller IBM:s eller vilken annan som helst).

Hjälper ju inte dig att få igång dina applikationer, jag vet. Men förtjänar ändå att påpekas. Har du köpt applikationen -- kräv att den skrivs om eller kräv pengarna tillbaka.

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Jag har då inte stött på ett enda problem med suns JVM:er på vare sig w2k eller XP. Måste vara nåt annat knas, endera med koden som Robban här nämnde, eller med själva installationen av JVM:en.

Jag har iofs alltid enbart kört med Suns JVM:er eftersom de ingår i utvecklingskitten.

Jo det är förmodligen spelet som är dåligt programmerat.
I suns VM kan man inte använda ljud. Man kan inte tabba mellan textrutor. Man kan inte använda tecken som man får fram genom alt gr + nummer (@£$€{}\). Spelet fryser sig lite då o då. Oftast så istället för att gå normalt så flyttar sig gubben man styr mellan rutorna otroligt snabbt men stannar på varje ruta och hackar på så vis.

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Oki... nu när du nämner ljud så klingar lite klockor (men det är långt ifrån säkert att det hjälper dig). Jag har sett i en del sammanhang med just ljudimplementation att man petar in odokumenterade sun-lib som är specifika för just den version av Java man utvecklat på och i viss mån arkitekturen på burken. Det skulle faktiskt kunna vara nåt sånt som spökar... Jag har själv inte ens tänkt tanken på att utveckla seriösa spel i Java, så hur man skulle kunna komma runt detta med de plattformsspecifika libben är jag osäker på. Är dock övertygad om att det går att fixa till. Har du tillgång till koden? Isf kan du ju ta upp detta i Java-forumet ist.

Genererad på 377 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb