webForumDet fria alternativet

Ominstallation av XP!

5 svar · 295 visningar · startad av d@le

d@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg

Tjenare, hade tänkt jag skulle formatera om datorn och installera om Windows XP. Då min förra diskett med Windows ME försvunnit så har jag gått till http://www.bootdisk.com och laddat ner en ny. Men jag kan inte få det till att fungera, har provat ladda ner både Windows XP, Windows ME och Windows 98 startdisketter.

Problemet är att då enhet c: ska komma fram (så att jag kan börja min formaterering) så står det att jag har något av 3-4 fel på min dator. Antingen så har jag kanske virus, eller så är formateringen inte riktigt osv. Mitt problem är alltså att jag inte får fram någon enhet c: så att jag kan börja formatera.

Hur ska jag göra? Har kollat för virus och har ingenting, tycker bara problemet är väldigt mystiskt då jag har använt mig av exakt samma disketter tidigare och detta "felet" har aldrig tidigare dykt upp.

Tack så länge!

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Gör om och gör rätt, dvs ställ om i bios så att du bootar din dator från cd-skivan och installera som man skall göra. Disketter hör till gamla win9x-system och är helt onödigt när det gäller NT-baserade system. ;)

zipp3rMedlem sedan aug. 2000963 inlägg

han kanske inte har någon cd läsare :q

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

WinXP levereras inte på disketter.

zipp3rMedlem sedan aug. 2000963 inlägg

jo kom igen visst gör det de, jag beställde förresten matrix reloaded på super8 idag ;)

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

altså om du kör ntfs på din disk så kan du inte förvänta dig att dina win98 boot diskett ska hitta nån partition

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)