Jag använder mej av en Internetuppkoppling via satellit (http://www.swepet.com) och kör just nu WinXP. Där går det fint att dela uppkopplingen med resten av nätverket. När jag testade att koppla upp med en Win2k-burk funkade däremot inte delningen.
För att kunna koppla upp med båda satellitlänk och modem, använder man sig av "anslutningshanteraren" i windows, det är alltså ingen vanlig fjärranslutning. Denna går bra att, som vanligt, dela ut till resten av nätverket i WinXP, men i Win2k finns inte ens alternativet delning med. Att dela ut en vanlig fjärranslutning funkar dock precis som i WinXP. Det verkar som att man i WinXP har en "uppdaterad" variant av anslutningshanteraren, som klarar att dela ut även satellit-uppkopplingar.
Min fråga är därför, kan man på något sett komma runt detta i Win2k, kanske genom att uppdatera anslutningshanteraren? Har sökt på microsoft.com, men inte hittat något. Har också testat ett par internet-delar-program (WinRoute, WinProxy) men utan att lyckas. Det kanske finns någon icke-ms programvara som alternativ?
Tack ;)
(har service pack 3 installerat)