Då det var risk för åska igår drog jag ut sladdarna för ström och tele. Jag hade har avslutat Windows korrekt innan jag bröt någonting.
När jag skulle använda datorn igen så kan jag inte få igång den. :(
Börjar och sätta i strömmen och telen. Trycker på startknappen och datorn går igång. Den kommer så långt att jag kan mata in mitt lösenord. Då börjar datorn starta om sig ett par gånger.
Till slut stänger den av sig själv. Jag startar på nytt. Skriver in mitt lösenord. Den läser in mina personliga inställningar, sedan är det stopp.
Den visar bara den blåa bakgrunden och muspekaren. Jag kan få fram aktivitetshanteraren. Alla processor som ska vara startade är startade.
Även provat att startat i felsäkert läge och starta i det läge den startade senast (kommer inte ihåg ordagrannt vad det står).
det vet jag inte,jag tror sånt kan stanna kvar, men jag är inte säker, iofs e det väl ganska snabbt åtgärdat, bättre å fixa lite å få det å fungera igen än att inte komma åt ngt överhuvudtaget.
Lite OT: Själv tycker jag att reparationsdelen kunde vara mycket bättre. De kunde t.ex. tillåta att man redigerar filer och kan ändra i andra mappar än Windows-mappen, m.m.
Problemet är löst. Jag var tvungen att dra bort USB-anslutningen till scannern när man ska starta datorn första gången. Scannern är en Epson Perfection 2400 Photo. :)
129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe