SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Efter slumpvis tid så slutar nätverket att fungera, jag antar att det är nätverket iaf och inte internetanslutningen eftersom jag inte ens kan komma åt min egen webserver. Man blir tvungen att starta om datorn för att det ska fungera igen. Det brukar inträffa när man haft igång datorn runt en timme men det varierar lite.
Detta fel har jag haft en gång tidigare på en win2k as maskin och jag har för mig att jag ändrade det genom att rota lite i regedit, men jag kommer ju inte ihåg vart.
Felet måste fixas för denna burken är router i nätverket.
ankathMedlem sedan jan. 2003270 inlägg Jag har haft samma problem med min dator. Var tvungen att antingen starta om datorn eller gå in i enhetshanteraren och avaktivera nätverkskortet (ett Netgear FA311) för att sedan aktivera det igen. Jag tror att jag har lyckats lösa det nu genom att ta bort kortet i enhetshanteraren, och alla drivrutiner som hörde till kortet (naturligtvis fick jag kolla upp vilka de var innan jag tog bort kortet) och sedan installera om kortet.
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg Problemet återstår, vet inte vad jag ska göra :(
Vad säger Event Viewer och Enhetshanteraren?