webForumDet fria alternativet

Win2000 problem?

11 svar · 382 visningar · startad av worldtech

worldtechMedlem sedan feb. 2003136 inlägg

Jag har ett gammalt modem när jag ska ut på internet måste jag varje gång ha på det när datorn startar eller måste jag söka efter det i Hårdvaruguiden varje gång. Det är ganska jobbigt tycker min pappa. Så jag undrar om det finns något sätt som man kan ställa in på modemet som datorn tror att det är på fast det är avstängt och sen när man sätter på det hittar datorn det direkt?

Finns det något sånt sätt...

Tacksam för svar!

///Daniel Eriksson

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

varför inte sätta på det istället när man startar datorn?
verkar ju så himla mycket mer enklare..

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Eller låta bli att stänga av datorn (och modemet). :e

Det är så att det är pappas data och han har bokföring på den. Varje gång han sätter på datorn ska han inte in på internet. Och modemet bryter telefonen... Finns det inget annat sätt?

///Daniel Eriksson

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Låter som ett sunkit modem (om det bryter telefonen bara genom att vara igång). Jag skulle köpt ett nytt. Finns bra modem att få tag på för en billig peng.

Jag ha rgjort som det bryter... Men nu vill jag vetá om det finns något annat sätt?

///Daniel Eriksson

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Jag fattar inte mycket... Varför har du gjort så att det bryter telefon?
(Ett modem stänger man väl eg. knappast av heller för den sakens skull.)

Det är så att jag har ett gammalt modem på en dator som har win2000. Modemet bryter telefonen, det ska den... Men varje gång jag ska gå in på internet måste jag sätta på modemet innan jag startar datorn eller sätta på det genom guiden hårdvara eller vad den heter inne på egenskaper till den här datorn. För att jag ska komma åt internet.

Men nu undrar jag om det finns något sätt som man kan ställa in på modemet (i modemets egenskaper på datorn) som datorn tror att det är på fast det är avstängt och sen när man sätter på det hittar datorn det direkt? Man lurar datorn.

Jag vill inte köpa nytt modem...

Tacksam för svar...

///Daniel Eriksson

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Modemet bryter telefonen, det ska den...

Inte genom att bara vara på. Net är inte normalt. Vanligtvis bryts inte telefonen förrän man kopplar upp sig.

Windows 2000 brukar inte ha några problem med att behålla inställningarna för modemet, fastän det är avstängt, så ditt fall låter inte som ett normalläge. Hur har du installerat modemet? Och vad är det för modem, förresten?

Jag har installerat det flera gånger. Det är ett U.S. Robotics Sportster Flash.

///Daniel Eriksson

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Har också ett sådant modem (även om jag inte använder det längre) och jag har för mig att hade nåt liknande problem i Windows 2000.

Det som hände, om jag minns rätt, var att Windows "hittade" det påslagna modemet vid varje uppstart och startade en liten guide, som dock bara var att avbryta (för att sedan tuta på som vanligt). Jag har för mig att problemet försvann när jag tog mig ett ordentligt snack med drivrutinerna.

Ska kolla det med drivrutinerna...

///Daniel Eriksson

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)