Med Xp följer Win Messenger (tror jag iaf). Hur sjutton får man bort det programmet??
Windows Messenger
18 svar · 544 visningar · startad av bymarie
Har skrivit ett inlägg om det hela här:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=613966#post613966
Måste du avinstallera det då? Räcker det inte att bara stänga av det?
antispy
Windows messenger är ett otyg i XP.. ett bra sätt att ta bort det är att installera ett fint program där det finns möjlighet att välja bort en massa otäcka alternativ i XP, inklusive att ta bort messenger. Gå in på den här hemsidan: http://www.xp-antispy.de/index.html
och ladda hem antispy!
...eller så kan man välja att inte köra XP istället om man nu inbillat sig att det innehåller en massa "spyware" :OO
btw vad är det fel med ett gratis instant messenger program som dessutom är jävligt bra?
Felet är att man inte kan välja om man vill ha det eller inte. Det finns där från början och går inte att ta bort på ett smidigt sätt. Det är dåligt. Samma sak med Internet Explorer.
Är det bara jag som upptäckt inställningen som tar bort Windows Messenger ur autostart? Gå in i WM, klicka på Verktyg > Alternativ... Klicka på Inställningar och avmarkera den översta checkboxen.
r/ Fast det hjälper ju bara som sagt till att ta bort ur autostart och avinstallerar det inte. :)
muskot skrev:
Felet är att man inte kan välja om man vill ha det eller inte. Det finns där från början och går inte att ta bort på ett smidigt sätt. Det är dåligt. Samma sak med Internet Explorer.
Vad är det som är så dåligt med de produkterna? :q
Enda nackdelen jag kan komma på med att ha Windows Messenger är att det slöar ner Outlook Express en del eftersom den vill titta vilka kontakter man har och vilka som är online. Men jag har hittat ett tips för att Outlook Express inte ska kunna göra det. Kolla på http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=1017
r/ Kolla även på http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=226
Rikard skrev:
muskot skrev:
Att de finns där från början och inte går att ta bort på ett smidigt sätt, kanske?
Jag håller med om att ingen bör bli påtvingad annan mjukvara bara för att de vill använda ett visst operativsystem.
Att man väljer att köra XP trots messenger och dylikt beror helt enkelt på att det är ett helt okej operativsystem. Kan man dessutom ta bort messenger o annat otyg är det ju ännu bättre.
Det är säkert inget fel på messenger egentligen, men jag använder inte sådana program och vill därför inte bli påtvingad det. Jag blir därför irriterad när det ska vara så onödigt krångligt att få bort det ur datorn.
Rikard skrev:
muskot skrev:
Låt mig göra en liknelse: :)
Om jag köper en lägenhet så vill jag gärna möblera den själv, även om det ingår soffa och soffbord i köpet. Om soffan och bordet till på köpet är fastbultade i golvet och fastkedjade i väggen och därigenom ganska svåra att ta bort, då blir åtminstone jag sned, oavsett hur fina och bra möblerna egentligen är.
Samma sak med Messenger, det är säkert en jättebra produkt, men det skiter jag i för det är inte den produkt jag valt att köra..
sgtpepper skrev:
Låt mig göra en liknelse: :)
Om jag köper en lägenhet så vill jag gärna möblera den själv, även om det ingår soffa och soffbord i köpet. Om soffan och bordet till på köpet är fastbultade i golvet och fastkedjade i väggen och därigenom ganska svåra att ta bort, då blir åtminstone jag sned, oavsett hur fina och bra möblerna egentligen är.
Och om du har en knapp på ena armstödet som du kan trycka på för att skicka ner soffan och soffbordet till ett källarutrymme tills den dag du själv väljer att trycka på en annan likadan knapp för att de skall komma upp igen då, är det så himla fel?
Vetskapen om att otyget finns i källaren är olustig, man vill helst elda upp soffan så man slipper tänka på den. Man är kanske också övertygad om att soffan aldrig mer kommer att användas, och OM man vill ha tillbaka soffan så finns det en knapp som gör att man kan få in en ny liknande soffa i så fall.
SirPeter skrev:
Och om du har en knapp på ena armstödet som du kan trycka på för att skicka ner soffan och soffbordet till ett källarutrymme tills den dag du själv väljer att trycka på en annan likadan knapp för att de skall komma upp igen då, är det så himla fel?
Nej, men om soffan innehåller och visar upp reklam när man använder den är det himla fel, men ska inte behöva hämta hem en annan soffa från en annan tillverkare för att slippa den reklamen.....skälet till varför man inte vill skicka ner den i källaren är för att man inte gillar att ha den kvar om man har bestämt sig för att tabort den....dessutom kan man ändå bara gå in på https://www.lghupdate.com för att hämta hem en ny soffa om man skulle vilja ha tillbaka den.
colione har med andra ord varit och pillat på sin soffa för min visar då ingen reklam. ;)
SirPeter skrev:
colione har med andra ord varit och pillat på sin soffa för min visar då ingen reklam. ;)
För mig räcker det med att det står Microsoft för att det ska vara reklam, jag har inget emot microsoft i sig, jag vill bara inte se den där MSN Messenger-loggan som det står .NET på...jag vet, jag uttryckte mig taskigt i mitt föraa inlägg...väldigt taskigt...
Japp ersatte den med en trevlig IKEA soffa som man får bygga ihop själv och bestämma färg och vad som ska ingå....modellen heter miranda....den tar mindre plats men den uppvisar samma förutsättningar som den gammla soffan......du kan med enkelhet skrapa bort alla vad namn heter på den om man vill.... :p
Måste hålla med colione fullt ut om att miranda är en fullfjädrad kvalitetssoffa. Har man en gång skaffat en sådan så kommer man aldrig vilja lyfta ner den i källaren.
Detta är det närmsta jag hittat till att ta bort det helt. http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=260