Det är underbart. Helt enkelt suveränt.
Windows Server 2003
7 svar · 402 visningar · startad av daPhil
Flyttad från Windows.
Vad ?
daPhil, du får gärna berätta vad det är du tycker är så bra med operativsystemet. Då blir det enklare för oss andra att avgöra om det är värt att köpa in eller ej. Visst kan det vara nyttigt med information från Microsoft om systemet, men det bästa måste ju ändå vara användaråsikter. Så låt oss höra nu :)
Jo, alltså :)
Jag drar det lite snabbt.
Jag har installerat det på Virtual PC dvs en virtuell PC miljö och testar det där. Den emulerar ungefär en 233mhz Pentium med 256mb ram och W2K3 Server gick faktiskt helt ok, det är inte tungrott alls verkar det som, snarare tvärtom.
Efter installation är OS'et helt tomt, inget är installerat av IIS eller ngt. Man går in under "manage servers" och lägger till funktioner eller "roles" som det heter, det kan vara t.ex. webserver, fileserver, mailserver etc. Allt är otroligt enkelt att sköta och väldigt logiskt. De har gömt de funktioner man inte så ofta behöver och behållt de vanligaste på "framsidan". Lyftet NT > 2000 bleknar i jämförelse med lyftet 2000 > 2003. Kan tilläggas att jag körde Enterprise versionen. Hade gamla W2K Server popmailserver inbyggd? Det har den nu iaf, tycker jag e bra.
Hade gamla W2K Server popmailserver inbyggd? Det har den nu iaf, tycker jag e bra.
Hehe, så tappade de företagen som gör pop3 program 50% av marknaden.
Jag har haft testat betan sen årsskiftet
och håller med om att det är ett riktigt bra operativsystem :bire