Jag undrar hur man rensar dokument under Start/Dokument i Windows XP? Det gick ju förträffligt att göra det i exempelvis Win 98 genom högerklick i aktivitetsfältet och rensa dokument - men i XP hittar jag alltså inte funktionen. Och det känns en smula jobbigt att högerklicka på alla dokument och välja "ta bort" för vart och ett - för funktionen att rensa alla finns väl fortfarande kvar?
Annars är Microsoft :x !
Win XP: rensa dokument på startmenyn
11 svar · 558 visningar · startad av m_soderlund
Du gör ungefär samma sak i XP.
Högerklicka på Aktivitetsfältet - Properties - Fliken Start menu - Customize - Advanced - Clear List
Följdfråga: Hur rensar man listan i "kör"?
För att rensa listan i Start - Run så kan man gå in i registret och riva bort det som finns i denna nyckel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RunMRU
Det krävs en omstart innan det försvinner från listan dock.
SirPeter skrev:
Det krävs en omstart innan det försvinner från listan dock.
Upptäckte det. *Rebootar*
Jag kom på att jag glömde skriva det först. ;)
Men det funkar tyvärr inte :(
Om jag ex. skriver "d:" så får jag upp en lista med en massa sökvägar som börjar på "file:///D:". En del av filerna som listas i den listan finns inte ens kvar. Måste ju gå att få bort på något sätt!?
Aha, jag tolkade det som att du ville bli av med listan på de program som du har kört den vägen.
Njae, det var inte det jag ville (fast de försvann nog nu :) ). Du (eller någon annan) vet inte hur man får bort resterande?
Vad tusan - det fanns ju där hela tiden! Tack SirPeter!
Ingen orsak :)
Peeer skrev:
Men det funkar tyvärr inte :(
Om jag ex. skriver "d:" så får jag upp en lista med en massa sökvägar som börjar på "file:///D:". En del av filerna som listas i den listan finns inte ens kvar. Måste ju gå att få bort på något sätt!?
Sebbz visste svaret. "Rensa tidigare" i Internet Explorer. Lustigt värre!