Undrar om någon vet vad som kan vara fel om det bara går att köra på 16 färger, 800*600, på bildskärmen? Har testat byta bildskärm och bytat plats på grafikkortet, men inget av detta åtgärdade problemet. Allt med färg blir väldigt konstigt och webbsidor blir ihopa-grötade.
Undrar om någon vet vad som kan vara fel om det bara går att köra på 16 färger, 800*600, på bildskärmen? Har testat byta bildskärm och bytat plats på grafikkortet, men inget av detta åtgärdade problemet. Allt med färg blir väldigt konstigt och webbsidor blir ihopa-grötade.
Daniel
OS?
Om det, mot all förmodan, skulle vara NT4 så måste du lägga på minst SP3. Innan det servicepacket så var NT milt sagt lite buggigt vad gällde drivrutiner... ;)
Nu har jag testat med nya drivrutiner, annat grafikkort, annan sladd och annan bildskärm. Resultat blev att problemet kvarstod. Vad kan det vara isåfall? Kan det möjligtvis vara moderkortet? Det roliga är att datorn funkade för inte så länge sedan, innan jag avinstallerade Linux Red Hat. Någon som har något förlag på vad jag kan pröva med nu?
Nej, jag tror inte att du lider av något hårdvarufel. Däremot känns det fortfarande som att du inte har hittat rätt drivrutin.
Det du behöver reda ut, skulle jag vilja hävda, är vilket grafikkort är det samt kanske ev. vilken typ av anslutning är det för grafikkortet?
Har du kontrollerat att alla andra enheter i datorn är rätt installerade - genom systeminformationen?
Jag har kollat så alla enheter är ordentligt installerade via kontrollpanelen. Grafikkortet är ett DSV5357 S3 Virge GX2. Laddade ner nya drivrutiner från driverguide.com.
Antingen så har du inte hittat rätt drivrutiner ändå, eller så har ditt grafikkort skadats, eller så stöder inte kortet så mycket högre än det. För vad jag vet har inte moderkortet med det att göra, kan eventuellt vara din skärm med.
Kontakta din återföräljare där du har köpt din dator om du inte kan få problemet avhjälpt här.