webForumDet fria alternativet

Byta namn på mapp

7 svar · 348 visningar · startad av AboO

AboOMedlem sedan juni 2002191 inlägg

Problem: Det är så här, att jag har windows XP och helt plötsligt en dag hängde sig datorn när jag skulle logga in och när jag rebootade så försvann alla mina iställningar. Jag kollade i C:\Documents and Settings och upptäckte att nu har jag plötsligt en ny mapp där som heter TEMP, tidigare använde jag en som heter Sandvik.

Nån som har nån lösning på vad man kan göra?

Ett tag tänkte jag att om jag bara döper om Sandviken mappen till TEMP kanske datorn tror att de är samma som innan. Men man kan ju inte ändra namn på en mapp som windows använder. Och när jag rebootar så jag hamnar i DOS så står det att C: är ogiltigt.

Sen tänkte jag kopiera över allt från Sandvik till TEMP men det går ju inte heller eftersom Windows använder den mappen.

Nån som har nåt förslag?

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Logga in med administratörskontot, kopiera dina filer från profilen Sandvik till en temporär mapp, ta bort kontot Sandvik, skapa ett nytt konto med namnet Sandvik, klistra in dina filer i mappen Sandviken igen.

Borde funka tycker jag.

Kan ju alltid testa

Det blev iaf bättre, men inte helt bra.
Jag kollade igenom det lite snabbt, och det enda jag saknade var inställningarna och mailen i Outlook Express... men de va väl inte hela världen.

Tobias SchelinMedlem sedan apr. 200322 inlägg

Skrota WindowsXP, formatera datorn från grunden och släng Win2k i den.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Tobias Schelin skrev:

Nu kanske han inte har lust att köpa ett gammalt operativsystem om han t ex har fått med ett nytt till sin dator. :OO

Tobias SchelinMedlem sedan apr. 200322 inlägg

SirPeter skrev:

Tobias Schelin skrev:

Nu kanske han inte har lust att köpa ett gammalt operativsystem om han t ex har fått med ett nytt till sin dator. :OO

Och vem har sagt att han behöver köpa ett gammalt operativsystem? Det fungerar ju alltid perfekt att köra kopior, kopior som inte kräver en CDKey vid installation med, som min kopia te.x :)

Nu uppmanar jag inte att köra en olaglig kopia, men det var bara ett svar till ditt om att köpa, hehe.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Eftersom frågan gäller WinXP så är det helt orelevant att förslå någon att köra ett annat operativsystem för att lösa sakfrågan. Detta gäller oavsett om det är en olaglig kopia eller en laglig version.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)