webForumDet fria alternativet

Windows XP sökning

3 svar · 229 visningar · startad av Viktor

ViktorMedlem sedan aug. 20021 710 inlägg

Är det bara jag som HATAR sök funktionen i Windows XP? Den var underbar i 2000 men nu hittar den aldrig det som jag söker, nu gjorde jag en sökning på min C:\ disk efter "mfc*.dll" och fick 0 hittade filer. Jag går då själv in i "c:\windows\system32\" och hittar 22 filer som börjar med "mfc" och slutar med ".dll".
Detta är bara ett exempel, det händer ofta att jag vet att det finns en fil med det namnet (eller som innehåller ett visst ord) men att jag ändå inte få något resultat.
Är det bara fel på min dator eller är det samma problem för alla? Jag har gjort någon regfix så man ska slippa alla balonger och hundar när man söker utan det ser ut som i Windows 2000 men det kanske var dumt?

/Viktor

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Vet inte hur du gjorde, men med samma söksträng (mfc*.dll) tog det ca 2 sekunder för mitt XP att plocka fram de 20-talet alternativ som fanns under system32.

ViktorMedlem sedan aug. 20021 710 inlägg

Då är det altså något fel på min burk (det var ganska väntat :))
Såhär ser det ut när jag söker

Jag ser inga fel, sök systemkataloger, dålda filer osv, men ändå 0 filer hittade :(

/Viktor

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Tja... jag angav inget under avancerat utan bara sökte rakt av. Det ska dock inte göra nån skillnad.

Genererad på 360 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb