webForumDet fria alternativet

Min profil

5 svar · 222 visningar · startad av Alpha II

Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg

Plötlsigt kraschade datorn, skärmen blinkade blått och stängde av sig. När jag startade datorn och loggade in fick jag ett meddelande om att den inte kunde hitta profilen eller vad det kallas (skrivbordet, starmenyn, teman etc) och att en nytt tillflligt som inte skulle sparas skapades. Men varje gång jag lpggar in får jag detta nya...

Min gammla "profil" ligger i mappen "Daniel" men denna jag använder nu heter "ALPHA.Daniel".

Hur får jag tillbaks den gammla? Orkar inte ställa om allt nu :l

Ingen som vet vad som har hänt? Kazaa vägrar fungera nu tom. Vad fan kan ha hänt? Installera om datorn nu eller?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Testa att logga in som administratör och ta bort kontot Daniel och därefter lägg till det igen.

Illa! Det fungerade inte! Men nu har jag inte ens tillgång till den gammla mappen. Har inga provilegier.... Först la jag till mina nvändare för Daniel mappen, men jag kan inte lägga till rättigheter till undermapparna.... Dåligt...har ju lite filer där jag inte vill förlora, dock inget otoligt viktigt :(

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Hur gjorde du det där egentligen?
Som administratör kan du sätta rättigheter på mappen Daniel och därefter låta undermapparna få ärva alla rättigheter.

Gav upp och installerade om datorn :)

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)