webForumDet fria alternativet

Problem att stänga av datorn

1 svar · 177 visningar · startad av Gein

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Min dator har börjat beté sej märkligt när jag ska stänga av den.

Om jag väljer avsluta och sedan stäng av så blir hela skärmen mörk, alltså den skuggas ner precis som den bör. Men sedan händer inget mer. Efter ett tag går den tillbaka att bli klar igen, precis som om man avbröt. Nu fungerar inte Ctrl-Alt-Del längre. Om jag försöker avsluta igen (Start -> Avsluta) så blir skärmen bara mörk och inget händer. Väntar jag tillräckligt länge går den tillbaka igen, om jag klickar med musen nånstans så går det oxå tillbaka.
Efter x antal minuter så försvinner allt på skärmen och det enda man ser är bakgrunden, precis som om den förbereder att stänga ner. Men nu händer inget heller. Härifrån har jag bara kommit på ett sätt att få den att fortsätta avsluta och det är att trycka några ggr på strömbrytaren, till slut så kommer rutan upp som säger att den stänger ner windows och avslutar och härifrån funkar det.

Mycket märkligt och så här har den gjort de senaste 2-3 ggrna jag har försökt stänga av den. Det är för övrigt Windows 2000 Service Pack 3.

Någon aning om va det kan bero på?

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Nu märkte jag att den faktiskt stänger av sej helt själv utan att jag gör något. Men det tar säkert 2-4 minuter.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)