Du kan testa det men jag har en liten aning om att det är någon eller några filer i din windowsmapp som det handlar om, vet dock inte vilken eller vilka.
Lite frågor ang. gästkontot i win xp pro
30 svar · 648 visningar · startad av lergell · sida 2 av 2
Frågan, av lergell
Hej Har aktiverat gästkontot i Windows XP Pro för att min bror och hans kompisar skall få tillgång till spel. Fråga 1 Men nu är det så att jag inte lyckas starta spelen när man är inloggad som gäst, hur fixar man det här? Fråga 2 Går det att spärra en hårddisk så att gästkontot inte kan komma åt den? MVH David
Läs frågan i sin helhet →Hmm, du hade rätt det funkade inte...
Hur skall man nu lösa det här...finns det något ställe på internet/forum/sida eller nått där en lösning kan finnas...
Det borde ju vara fler som har mer en ett konto och som har cs på dessa. Någon borde väl ha delat med sig av sina erfarenheter utav detta ;)
Fungerar det inte om du ger din brors konto full behörighet på Half-life mappen?
Vad är det i cs som inte fungerar? Det startar inte alls eller?
nix
cs vill inte starta, mycket lustigt eftersom alla andra spel startar från hans konto....
kanske kan vara så som SirPeter sade att det är några filer i windows mappen som spökar?
får det fasiken inte att fungera. hörde av en kompis att man kan göra de andra användarna till administratörer och då funkar det. men jag skulle helst inte vilja göra detta då jag har filer som jag vill inte skall vara tillgängliga...
Men du!
Om du högerklickar på Programmet o väljer "RunAs"/KörSom",
kan du inte där lägga till "Gäst" el annan användare??
Du får ju valmöjligheter om vilka som ska köra
programmen där.........
Eller är det bara Admin där med?
Mvh/Pele
worldtech: aktiverade fliken säkerhet, sedan var det bara att högerklicka på hårddisken och välja vilka som skulle ha vilka rättigheter till den...
Pele: nej, finns bara administator att välja på och då måste jag knappa in lösenordet varje gång, skulle vara bra i fall det sparades...
förslag
Men om du gör det andra kontot till administratör och sedan spärrar du dom dokument/filer som du inte vill att han ska ha tillgång till. Det gör du ju om du högerklickar & väljer säkerhet.
För din bror vet väl inte hur man ändrar sånt?
Fixa en helt egen dator annars =)
Jag har win2000 eng går det att göra där? Och var gör man det?