AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Jag har ett par FTP-siter som jag har skapat användare för till siter som jag själv inte ska styra (syrran har ett marksaneringsprojekt genom skolan som hon vill ha en site till). Jag vill att när en viss användare ansluter via FTP kommer den till en mapp och har inte tillgång till de övriga. Hur fixar man det?
Under Local Users & Groups och properties>profile kan man ju ställa in en "home folder". Den gör tydligen inte det jag vill iallafall. Vad är den till för då? :q
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg För vanliga nätverksresurser - hemma mapp i Windows-nätet.
Vill du fippla med hemkatalog åt FTP-användare föreslår jag att du kollar www.iisfaq.com.
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg Så här har jag löst det
Skapa en mapp med samma namn som inloggningsnamnet.
Lägg till en virutell ftp root med samma namn som inloggningsnamnet och den som loggar in hamnar direkt i den mappen.
Sedan styr du säkerheten i strukturen med säkerhet på katalogen.
Observera att man alltid kan läsa root men inte vandra omkring i strukturen förutom där man har givits rättigheter.
Lycka till...
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg Missade..
Naturligvis pekar du på den katalog som du skapade först när du lägger till ftp katalogen.