Kan man skapa egna kortkommandon med windowstangenten. Det finns ju redan så att utforskaren öppnas med windowstangenten + E. Skulle görna vilja ha Word på windowstangenten + W osv. Något vill man ju kunna använda den knappen till.
Jag testade att ge Word kortkommandot "Win+W" under egenskaper på genvägen men den ändrade den automagiskt till CTRL+ALT+W.
Annars brukar jag använda Win+M som visar skrivbordet. Men det kände du säkert redan till. :)
Jag tror inte du kan bilnda windows tangenten till något som default i windows, men det finns nog många program som gör att du kan åstadkomma det som du vill göra. Sök på google :)
Jag har själv en plugin till WinAmp som lysnar efter windows tangent+en annan tangent.
Erik: jag är för trött för att komma på skillnaden mellan Win+D och Win+M. När jag testar så ger de likvärdiga resultat. Snälla förklara. :OO :)
r) Tack Rocket för den lektionen. Har för mig att jag gjort det förut, med Win+M. Men jaja, det är väl ännu ett tecken på att jag egentligen borde ha gått och lagt mig efter Björnes Magasin. :)