Urk....
Jag har installerat en scanner på min dator,en PRIVAX colorado D600 36bit. Men datorn vägrar hitta den? Jag har körs wondows felsökning som bara säger tack för att du andvände windows felsökning..
Samma sak gäller min webcam, den vill heller inte hittas, en Philips.
Båda två har haft cdskiva, så jag har andvänt dom fförut (hade ME då). och då har det fungerat...
Scannerns port LPT (skrivarporten)
Webcamens port USB
Jag vet inte vad som är fel och skulle bli glad om jag fick hjälp.
Scanner i win2k
11 svar · 293 visningar · startad av datam
Jag vet inte hur det är med webcamen men jag hade en liknande scanner tidigare och av någon konstig anledning så fungerade det efter två eller tre omstarter direkt efter varandra. Prova får du se om det hjälper i ditt fall med.
Är respektive port korrekt installerad?
Leta efter nya drivrutiner på respektive leverantörs hemsida samt kontrollera Computer Manager ifall det saknas någon drivrutin för din dators USB-stöd.
Kontrollera BIOS inställning för LPT-porten. Jag minns dock inte vad den ska stå i för läge men har för mig att det är ECP.
Colorado D600 (Win2k-drivisar): http://www.primax.nl/sup_col_d60036bit.htm#Drivers
Funkar ej!
Bifogade dialogruta kommer upp när jag testar...
Och du har provat att sätta LP1 i EPP-mode i BIOS/setup?
?
Om du startar om datorn så är det BIOS-informationen som visas allra först - innan Windows startar.
På den sidan brukar det stå något i stil med: "Press F12 to enter BIOS".
mvR
Scannern funkar nu iaf, vet inte hur det gjick till
Du har väl startat om de gånger som jag skrev i mitt förra inlägg troligtvis. :)
Men nu är det bara webcammen som inte fungerar^^