apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Datorn fungera inte riktigt som den ska - det är problem med växlingsfilen. Windows säger att den saknas eller är för liten, jag har gått in och skrivit nytt värde på den, men den står kvar på noll. Vet ej vad felet kan vara. Tänkte att jag skulle köra en Win XP repair från windows skivan men då begär den: administrations lösenord, vad är det??? Jag har inget lösenord för att logga in, provade att skapa ett men då sa den att det var fel lösenord. Vad gör jag?
Sen undrar jag om någon kan hjälpa mig med detta. När windows XP startar och kommer till rutan där det står "välkommen" piper det till från moderkortet och det låser sig, men trycker jag ctr+alt+delete startas Windows upp.
Sen fungerar inte disketstyrenheten - hun rixar jag det, vet inte vad felet kan vara. Den fungerade efter ominstallation av windows, så det är inget fysiskt fel på den.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg För att kunna ändra växlingsfilen måste du vara inloggad som administratör...
Ja, det mesta som gäller "tyngre" grejer bör väl/ska väl göras som administratör.
Hur du gör det ja...?
Ang. disketstyrenheten, har du kollat i: "Den här datorn / egenskaper / maskinvara / enhetshanteraren
Och sen använt felsökaren på det som felar?
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Men jag är väl inloggad som administratör - datorn säger att inställningen börjar först när man startat om datorn. Men när jag startat om datorn är den tillbaks på sammma sätt
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Provade felsökaren - hjälpte inte sett smack, som vanligt!
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Oki... jag uppfattade det som att du inte var inloggad som admin...
Nej du, jag hoppas någon annan har bättre tips.
btw du har ok med utrymme på disken för växlingsfilen?
Hur stor är den faktiska filen nu? (Om den finns?)
r/ Vad händer om du klickar i att låta Windows sköta det hela själv?
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Nu har jag 3-4 Gb så det borde räcka. Den är på o kb
i vilken mapp finns växlingsfilen?
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg I roten, typ: C:\pagefile.sys
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg provade söka men det finns ingen växlingsfil i windows - hur gör man för att skapa en?????
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Okej - kanske var en dum fråga. Vad jag undar är hur man kan reparera att växlingfilen saknas. Att installera win en gång till hjälper inte
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad står det om växlingsfilen om du går till Systemegenskaper. (Winkey - Pause) Advanced - Performance Settings - Advanced - Change
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Kanske inte alls har med saken att göra, men... eftersom du har mer än ett problem så kan man undra om detta ändå inte har med hårdvaran/ moderkort / hårddisk / bios att göra. Det som får mig att ens fundera på detta var din beskrivning av pipande och problemet med diskettenheten...
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Grejen är att allt funkar om man formaterar och installerar om XP
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Men då är problemet löst då?