Hej
Nån som har några tips på saker som man kan ta bort för att kunna öka minnet...
jag har Windows XP Pro
H//Rodan
11 svar · 380 visningar · startad av Rodan
Hej
Nån som har några tips på saker som man kan ta bort för att kunna öka minnet...
jag har Windows XP Pro
H//Rodan
Flyttas från Cafét
Låt Win XP se ut som ett vanligt Windows - ta helt enkelt bort allt dumt grafiskt som är nytt för XP. Ta bort animationer i menyraden etc.
Öka minnet kan du nog inte göra, däremot kan du frigöra det minne du har genom att stänga ner onödiga program. ;)
Du kan ju börja med ICQ/MSN/andra IM-program, e-postprogram som körs i bakgrunden, plocka bort bakgrundsbilden på skrivbordet frigör säkert några kilobyte, eventuella syncprogram mot handdator/mobil, Winamp. Ja, listan kan göras lång. :)
Och ja just, precis som m_soderlund påpekar - XP:s utseende tuggar nog i sig endel. Kör Windows klassiska istället.
jo, det har jag gjort... men finns det typ några onödiga filer som man kan ta bort som e stora... eller finns det nåt program som typ tar bort allt förutom de viktigaste?
jag har ett program som heter Xupiter... det är väldigt störigt program som jag inte kan tabort... nån som har nåt tips?
Rodan skrev:
jag har ett program som heter Xupiter... det är väldigt störigt program som jag inte kan tabort... nån som har nåt tips?
Installera om Internet Explorer. Jag har också det jäv*la programmet, men har inte orkat installera om min webbläsare. Installera om så ska det nog bli bättre..
Du kan väl också köra msconfig i Start->Kör, och sedan gå till Autostart-fliken och avmarkera sådant som inte behöver startas med datorn. (Ej säker på om det fungerar med XP, fungerar med Win 98 i alla fall..)
m_soderlund skrev:
Du kan väl också köra msconfig i Start->Kör, och sedan gå till Autostart-fliken och avmarkera sådant som inte behöver startas med datorn. (Ej säker på om det fungerar med XP, fungerar med Win 98 i alla fall..)
Jodå, det fungerar med XP, msconfig är "återinfört" där efter en tids frånvaro i 2000 :)
Ett tips; msconfig för XP fungerar utmärkt i 2000 också ;)
Stäng av lite "prosesser", vilka beror på vad du använder.
Jag berör ämnet här: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=66931
Själv har jag stängt av:
Indexing service
Clipbook
Distributed link tracking client
Task cheduler
Internet connection firewall
Network DDE
Portable media serial number
Vilka du inte behöver är upp til dig, kolla bara så att du inte "dummar" dig :e
En bra sida om vilka tjänster du kan inaktivera. Jag sparade ungefär 30 MB genom detta.