webForumDet fria alternativet

Hänger sig vid uppstart

Windowsur Windows

7 svar · 243 visningar · startad av Poffe

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Hej

Har installerat Norton Antivirus 2003 på datorn nu och den blev verkligen skyddad *ironisk* Det som hände var att varje gång jag startar datorn så hänger den sig, jag kan alltså inte göra nått alls.

Kör XP Pro och vill inte formatera hela grejen från skivan eftersom jag har vissa filer som jag verkligen vill ha kvar och som jag inte hunnit backupa...

Nån som vet hur man kan lösa det eller måste allt bort?

Måste det bort blir det f*n linux denna gång för windows och övriga MS-progam har strulat och hängtsig som bara f*an under en väldigt lång tid nu.. Synd bara att jaginte kan programera asp då, får väll lära mig php :/

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Har också testat NA på WinXP Pro, samma resultat som dig.. :(
Körde in Win2000 Pro istället - fungerar utan problem.

Ingen lösning i detta svar, men nu vet du att det finns fler som haft problemet. ;)

hmm.. okej, problemet är att jag bara har XP :( eller har nog 95 oxå ;)

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Poffe: kör en system restore på den.. eller senast kända bra konfiguration eller vad d kan heta
avinstallera möget Nortin möget..

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Ett tips som e lite OT men angående att du ville ha filerna kvar. Skapa en partition som du enbart lägger OS på. Så om sånna här situationer inträffar så kan du formatera enbart den partition där du har ditt operativ på.

problemet är att det inte går att göra nått alls, den startar upp och sen låser sig.. jag kan alltså inte årterställa eller nått.

Gein: ska man alltså ha program och OS på en partition och filerna på den andra? Har funderat på att göra så förut men aldrig gjort det.. lite surt nu..

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Inte programmen. Enbart OS:et. Det är fortfarande ganska drygt att formatera och installera om OS:et eftersom program kanske inte funkar men all data är fortfarande kvar! Därför har jag alltid programmen på en annan partition.
Annan data, såsom musik, bilder, filmer osv, ska man garanterat ha på en annan partition.

alltså en partition för filer en för program och en för os?

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)