theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg Hej!
jag har åkt på ett mycket intressant problem.
Jag har en compaq presairo men operativet millenium.
Jag håll på och labbade lite innan jag kom på hur det funkade
med detta att få ut bilden på tv så att man kan kolla dvd på tv
och så.
Under tiden som jag labbade med det så måste jag ha klantat mig
ordentligt för nu får jag dras med en upplösning på 640*480
och kan inte ändra det, jag kan inte heller byta bildskärm.
Har ni några förslag på jag kan återställa detta så att kan få bra
upplösning på datorn?
Tacsam för alla förslag.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Jag förutsätter att du provat med grafikens "inställningar"... så då verkar det som att du "labbade" bort drivrutinerna för grafikkortet!(?) Isf är det bara att installera om dessa.
theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg Kan det även vara det som gör att jag ej kan byta bildskärm längre förut kunde jag nämligen gå in och välja mellan flera olika vilket jag ej kan längre.
Har det samma sak att göra som du beskriver ovan?
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Troligen. För att kunna välja mellan olika grafikkort måste du ha drivrutinerna installerade för dem. Kommer inte ihåg hur det ser ut i ME, men i kontrollpanelen kan du förmodligen hitta systemegenskaper. Isf bör du kolla om de kort du använder är aktiverade och om du kan uppgradera drivrutinerna genom systemet + ME-skivan, i första hand. Annars kan du ju tanka ned nya, som sagt.
theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg Ok tack jag letar vidare får se om jag lyckas lösa detta
theguruMedlem sedan juli 2000411 inlägg så enkelt var det att bara installera om tack för all hjälp.