tronezMedlem sedan juli 2001728 inlägg Rätt som det är kan min dator bara startas om, jag vet inte om det har med OS att göra, kan ju ha med hårdvaran oxå men... jag postar här iaf...
det e riktigt konstigt för den behöver inte jobba särskilt mkt utan den kan stå på sparläge och när man sätter igång den så bara slås den av..
den dator som slås av har internetdelning på sig och man kan sitta vid den andra maskinen å trycka igpång iexplore, då kan den oxå reboota.
jag har WinXP Pro Svensk. Med alla senaste uppdateringarna.
nån som kan tro sig veta vad som kan vara fel?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg I händelseloggen (eventvwr) finns det med största sannolikhet ett flertal händelser registrerade med Event ID 1005 "Save Dump".
Öppna en av dem och posta informationen här så ska vi nog kunna hjälpa dig.
En första vild gissning - grafikdrivrutinen behöver uppdateras... ;)
tronezMedlem sedan juli 2001728 inlägg hade gärna postat informationen.... om jag hade lyckats få igång den...
förut startade den om när man var i windows, men nu startar den om hela tiden när den laddar Windows XP =(
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Provat att starta om den i felsäkert läge och se om du kommer åt loggboken den vägen?
tronezMedlem sedan juli 2001728 inlägg Felsäkert läge går inte heller att boota upp i.....
En tia på att du har ett hårdvarufel :)
Har du fler än ett minne installerade i datorn plockar du ut och kör med ett minne, jobbar den sig fortfarande byter du till det andra minnet.
Hittar du ett minne som inte fungerar så har du löst problemet :)
Kolla så du inte har en massa damm i datorn också. Det kan ställa till med alla möjliga fel.
tronezMedlem sedan juli 2001728 inlägg har fått igång den nu , men den startar fortfarande om sig hela tiden, och när den slagits av av sig själv såa kan den stå i en oändlig loop och bara starta om när den börjar ladda winXP.
direkt när den startas kommer det upp ett felmeddelande att:
mstask32.exe - Programfel
det gick inte att utföra en minnesåtgärd
vet inte om det har med saken att göra , men vad är mtask32.exe`?
ska prova att formatera disken å installera om winXP, får se om det gör någon nytta
BoffsterMedlem sedan nov. 2001111 inlägg Installera Win2000 med SP3 vetja ..... funkar 1000 gånger bättre än WinXP
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Boffster skrev:
Installera Win2000 med SP3 vetja ..... funkar 1000 gånger bättre än WinXP
Nu kanske han inte har Win2000 och inte har någon lust att köpa ett gammalt operativsystem när han redan har ett nytt.
oki, känner du att du vill installera xp så gör det :)
Det är möjligt att du får andra fel om det är hårdvaran, men återkom isåfall :)
ctrlzMedlem sedan okt. 200314 inlägg Detta har troligtvis inte med detta att göra. MEn min dator höll oxå på att starta om hela tiden förut. Och efter ett antal dagar med felsökning fick jag fram vad felet var. Jag har aldeles för mycket grejjer som drog ström ur ett och samma uttag. Så kopplade jag om till ett annat uttag och alla problem försvann. Det roliga var att min dator startade upp biland mitt i nätterna när jag låg och sov, lite läskigt faktiskt :)