webForumDet fria alternativet

..cannot find 'wmplayer.exe'...

0 svar · 182 visningar · startad av yaz

yazMedlem sedan maj 20021 028 inlägg

ett meddelande med den texten och några rader till, får jag när jag ska köra vilken mediafil som helst, i MP. kör winXP. jag installerade nyligen om OSet just på grund av detta problem.

problemet inbegriper också andra program såsom ICQ, som säger att den inte hittar icq.exe, vid autouppstart.

det intressanta är att både MP och ICQ ligger kvar i sina mappar fint o trevligt där de installerades. Och kör jag dem manuellt därifrån så startar de normalt.

En ÄNNU mer intressant och förvirrande detalj är att om jag högerklickar på den mediafil jag vill köra i MP och väljer PLAY från menyn, så funkar det! den hittar alltså till 'wmplayer.exe'!!!

Jag misstänker att detta problem orsakades när jag installerade Nimo COdec Pack, för att problemet uppstod omstarten efter installationen.

Jag har avinstallerat programmet men utan resultat. Jag har kollat runt i registret för att se om sökvägarna där är fel, men de ser rätta ut. Jag har även testat att göra om associationen till AVI-filer så att de pekar på wmplayer.exe men det hjälper inte heller!

vad kan jag göra mer? jag blir snart galen på detta! x(

ps. även när jag trycker på F1 för att få Windows Hjälp, så är dess sökväg felaktig..

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)