webForumDet fria alternativet

Utforskaren i XP

6 svar · 786 visningar · startad av Mr. N.

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

En mycket störande sak med utforskaren i Windows Xp är att den automatiskt startar Mina Dokument varje gång man öppnar den. Jag har nu gjort en fullösning med TweakUI och sagt åt datorn att D: är Mina Dokument. Således öppnas nu D: varje gång jag startar Utforskaren, vilket är som jag vill ha det.
Detta leder till några smått irriterande problem: om jag i en dialogruta för öppning/sparning inte ligger i den mapp jag vill starta i och klickar på pulldown-menyn med en liten nedåtriktad pil bredvid så hoppar jag genast till Senast använda dokument, vilket tar en fruktansvärd tid att ladda. Dialogrutan.
Så, kan jag få Utforskaren att öppna D: utan att rikta om Mina dokument till D: eller är hoppet ute?

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Ja det är inget större problem, högerklicka på genvägen välj egenskaper och ändra.
Och jag minns tyvärr inte exakt vad det skall stå :r

Ahhh, Starta i:
D:?

Jag hittade lite på MS :http://web01.microsoft.se/tips/se/showtip.asp?letter=&category=177&author=&page=1&tip=2309&newpage=False&lmcs=

Fast det verkade omständligt, jag kan kolla hemma sedan(jobbar nu) Har rätt många sådana småsaker på div textdokument hemma, så jag slipper minnas dom :e

Hur gick det?
Här är min åtminstonde:
Genväg för utforskaren, starta i D: läggs som växlar i "Mål"(Target).
Win98. C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,D:\
XP Home. %SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,D:\

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

Detta är nog 4e gången jag sökt upp denna tråden, måste bara hylla den :) (y)

Och själv kommer jag inte ihåg att jag ens startat den, fan vad tiden går.

263 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
124 ms — hämta forumlista (db)
131 ms — hämta statistik (db)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)