Jag har Win 2000, och när jag skulle installera I.E.6 så skulle jag starta om datorn. Men när jag startat om så blir det blåskärm och efter 2 sekunder så startas datorn om igen osv osv.
Jag har provat att starta i felsäkert läge med det verkar inte heller funka (samma problem).
Har endast NTFS-partitioner.
När jag försöker starta ifrån installationscd:n så säger den att det inte går att hitta någon plats för växlingsfilen.
Vad göra?
Allt har brakat!
5 svar · 231 visningar · startad av Jesper T
Du får formatera disken som fat32 och sedan installera om du kan sedan då ange att formatera din hårddisk som ntfs igen.
Re: Allt har brakat!
Jesper T skrev:
När jag försöker starta ifrån installationscd:n så säger den att det inte går att hitta någon plats för växlingsfilen.
Vad göra?
Det där låter snarare som att du startar installationsprogrammet från CD:n med en W95/98 diskett, då brukar han säga så.
Det är orginalbootdisken för Win2k som jag använder, men det står :"Windows 98 startup meny" när jag startar den.
MYCKET KONSTIGT!!
Hur ändrar jag från NTFS till Fat32?
Starta istället upp CD:n direkt utan att använda disketter, det behövs inte fippla med filsystemen.
Startordningen ändrar du i BIOS setup
Det verkar inte fungara. Jag har en bärbar med en extern cdrom (sitter på en kortplats).