webForumDet fria alternativet

Felmeddelande innan Windows

Windows

0 svar · 200 visningar · startad av matthiaz

Medlem sedan dec. 200053 inlägg
Frågan#1

Det är så att jag har två datorer i ett nätverk, den ena är kopplad som internetdelare med windows xp's internet delning, och denna dator som felet är på har windows 98SE, men det hela började när jag skulle installera det där programmet från Windows XP burken så att man kan se varandra i nätverket och så, men de blev vajsning, så nu är de bara från win 98se datan jag kan se windows xp och inte vice versa. Men nu får jag fram ett felmeddelande varje gång windows ska startas, i dos alltså..

Felmeddelandet:

Det går inte att hitta en enhetsfil som eventuellt behövs för att köra Windows eller ett Windows-program.

Windows-registret eller SYSTEM.INI refererar till den här enhetsfilen men den finns inte längre.

Om du medvetet har tagit bort filen bör du avinstallera det associerade programmet.

Om du fortfarande vill använda programmet börj du installera om det för att ersätta den saknade filen.

vserver.vxd
Tryck på valfri tangent för att fortsätta

Det är så att det inte funkar att installera om skiten.. Men jag har ju internet så jag är glad, men hur får man bort meddelandet..

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)