Hmm, hmm. Vill nån berätta hur man ska göra för att sätta ett fast IP på nätverkskortet? Jag vill gärna att nätverket ska funka efteråt oxå... :-/
Hur länge ska det ta att starta Win2kPro?
23 svar · 618 visningar · startad av Misanthropic · sida 2 av 2
Frågan, av Misanthropic
Jag köpte en ny dator för en tid sedan: AMD Athlon XP 1800+ 1533 MHz, 512 MB DDR RAM, GeForce 4 64 MB. Problemet är att jag tycker att Windows 2000 Pro (SP3) startas allt för långsamt \[kanske det är bara jag som överestimerade nya maskinen\], det räcker nämligen nästan fyra minuter att starta; från då jag trycker på strömbrytaren till att processor(jobb-)lampan slutar lysa. Jag har installera
Läs frågan i sin helhet →Och nej, jag har inget IIS installerat. Är det normalt med 30 "processes" i Task Manager > Processes? Här är vad Task Manager > Performance säger om minnet:
Task Manager > Performance
Physical Memory (K)
Total: 523760
Available: 386384
System Cache: 191424
Commit Charge (K)
Total: 119736
Limit: 1277952
Peak: 121908
Kernel Memory (K)
Total: 34264
Paged: 29228
Nonpaged: 5036
och i About-boxen
"Physical Memory Available to Windows: 523760 kB".
Måste säga att min dator är extremt seg under windowsuppstarten. Det tar typ 40 sek att komma till lösenordssidan, vilket är helt acceptablet, men sen går det så in i h-vete segt. Nu har jag iofs en del i autostarten; outlook, norton, icq och så office som gör nåt, men det kan ta upp emot en minut innan outlook startas, vilket är lite jobbigt :l
Har en 2,2 GHz P4 med 256 Mb RAM, och tar gärna emot liknande tips, typ hur man tar bort den dän index-prylen :e
Testade precis att ta tid på min dator vid uppstarten. Efter att jag tryckt i gång burken tog det exakt en minut att komma till inloggningssidan och ytterligare en minut innan burken var klar att använda. Två minuter totalt, alltså. Detta på en XP2000+, 512 MB SDRAM och en 7200 rpm ATA/100-disk med W2k Server som drar igång en massa prylar vid uppstart.