webForumDet fria alternativet

Felmeddelande

2 svar · 174 visningar · startad av lejzer

lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg

Hej

Råkade ut för hårddiskkrasch igår. Tur i oturen var att det var inga jätteviktiga grejjer som försvann.

Det var 2 diskar som är ihopslagna till en enhet som rasade. En av diskarna är pajj alltså.

Vid uppstarten får jag lite felmeddelande och följande står i loggen:

Sys: E 'Tue Jan 21 08:31:23 2003': Ftdisk - " The FT set containing _Device_MissingVolumeSet1Member0 cannot be used. "
Sys: E 'Tue Jan 21 08:31:23 2003': Ftdisk - " A stripe set or volume set member listed in the configuration information was missing. "
Sys: E 'Tue Jan 21 08:31:23 2003': Ftdisk - " A stripe set or volume set member listed in the configuration information was missing. "

Jag stängde ner maskinen och satte i en annan disk istället.. Problemet är att jag får meddelande om att disken saknas varje gång jag startar Disk Administrator i NT4 Server.

Jag kom på att jag kanske borde plockat bort disken från Disk Administrator innan jag plockade ur den ur maskinen, men detta är för sent nu. Hur kan jag göra för att slippa dessa meddelande i fortsättningen? Enheten syns ju inte längre i DA

Tack på förhand!

/ Martin

cbeMedlem sedan jan. 200319 inlägg
lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg

Tack, verkar dock vara lite riskfyllt. Vill helst inte pilla i registret på en live-server.

Blir nog till att sätta i diskarna igen och radera stripen inifrån NT och sedan plocka ut dom igen.

Tack för tipset iaf.

/ Martin

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)