Hej,
hur gör man för att IE inte ska laddas samtidigt som man startar Windows? Måste man gå in i registret, eller är det en service eller liknande? :)
6 svar · 243 visningar · startad av Viking
Hej,
hur gör man för att IE inte ska laddas samtidigt som man startar Windows? Måste man gå in i registret, eller är det en service eller liknande? :)
IE "laddas" iom att utforskaren laddas, det kan du knappast ändra på ;)
Reefer skrev:
IE "laddas" iom att utforskaren laddas, det kan du knappast ändra på ;)
Jag vet, men det ska gå att ändra. Vet om flera som gjort det, men har inte kunnat kontakta dem :o
Jag vill alltså inte att Utforskaren ska laddas iom att Windows startas heller ;) Kan ju inte ta sååå lång tid om man inte gör det, och jag använder den så sällan ändå :)
Hmmm kan det vara så att du tänker på "W98lite" ? där man bla kunde välja bort den "nya" utforskaren etc..
Jag tror inte att det finns någon motsv till NT-system...
Reefer skrev:
Hmmm kan det vara så att du tänker på "W98lite" ? där man bla kunde välja bort den "nya" utforskaren etc..
Jag tror inte att det finns någon motsv till NT-system...
Ja, det kan det nog vara ... Synd :( Men tack ändå! :)
I Win95-98 kunde man hindra explorern från att laddas genom att ange:
shell=command.com
under sektionen [Boot] i System.ini.
Om det finns någon motsvarighet i senare Windowsversioner vet jag inte (möjligtvis i ME).
Grejen är den i NT-system att utforskaren "bara" är en separat process som alla andra processer och tjänster (stämmer iofs inte riktigt men iaf), tar du bort den så bootar han upp men det enda du ser är färgen på ditt skrivbord och inget annat, iofs är skulle det inte vara något problem att ersätta den med en "custom" utforskare, men jag vet som sagt inte om det är någon som försökt sig på det.