Cy-4Medlem sedan maj 200180 inlägg Hallå!!
Jag håller på att installera om Windows XP och jag vill formattera C: som är en NTFS partition. Hur gör jag det?
Kan väl också säga att jag har två partitioner till med FAT32 på och dessa vill jag behålla, även all information på dem, jag förstår inte hur jag ska göra detta, har provat en mass olika saker.
Kan någon hjälpa mig så skulle jag bli väldigt tacksam.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Du kan formatera vid ominstallationen. Boota bara från skivan så hamnar du i ett läge där du kan formatera partitionen.
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg När du installerar XP så frågar den dig vad du vill göra med partetionen dit du vill installera XP och då svara du "Formatera till NTFS" :)
/Viktor
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Vissa XP-skivor går inte att boota ifrån.
Cy-4Medlem sedan maj 200180 inlägg Jag fixade det, hade dock lite problem eftersom jag inte kunde boota från skivan, fick ta en startdiskett, ta bort partitionen, skapa en ny FAT32 partition, formattera den och sen installera på den. Sen när jag körde installationsprogrammet så valde jag den partitionen och då frågade den vad jag ville göra, innan hade den inte frågat vad jag ville göra.
Tack för svaren ändå.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Alla orginal XP skivor går att boota ifrån.