Blått betyder att det är komprimerat, högerklicka på disken och välj egenskaper så kan du välja/avvälja det. Jag vet tyvärr inte varför du inte hittar den nu.
/Viktor
23 svar · 427 visningar · startad av ShoGun
Har installerat om systemet... nu med service pack inkulderat... funkar GRYMT!
Nu till varför jag skriver... i mitt förra system så råkade jag göra något med en partition så att textinfo för den var i blått (till skillnad mot de övriga i svart... det stod även något om att "den var server" eller nåt liknande...) Har haft så mycket att göra att jag prioriterade bort att djupdyka i detta eftersom jag ändå kom åt filerna och så...
Problemet är nu när jag installerat om OS...(xp förresten...) så kommer jag inte åt just den hd:n... en polare råkade ut för samma sak förut men lyckades åtgärda det... (får inte tag i honom nu...) nån som vet vad som hänt och hur han/man löser detta??
(Själv tror jag att eftersom xp är ett "säkert" system så har den "komprimerat/skyddat/krypterat infon... eller??)
Tjepp!
Blått betyder att det är komprimerat, högerklicka på disken och välj egenskaper så kan du välja/avvälja det. Jag vet tyvärr inte varför du inte hittar den nu.
/Viktor
Kan väl förtydliga att jag kan se hd:n när jag klickar på "din dator"... men när jag klickar på den så kommer ingen info upp i inforutan till vänster... när jag klickar på egenskaper så finns ingen info och alla inskrivningsrutor är tonade/låsta...
sorry för upprepningen... men behöver hjälp... ligger en del viktiga filer på den hd:n som jag inte kommer åt...
NÅGON!?!
Kan du få fram om det är du som är Ägare till disken?
Nope... NADA!
Vilka flikar har du då?
När jag klickar på egenskaper så kommer: general, tools och hardware... under general så syns ingen info om hur mycket som är upptaget eller hur stor den är... inga val heller... under tools så syns alla val (klickbara) men har inte klickat på nån... sen syns valen oxå i hardware... men inte klickat där heller...
That´s IT...
Du har valt bort "Förenklad fildelning" så att du skall se fliken Säkerhet eller? Och det är XP Pro med NTFS det handlar om va?
SirPeter skrev:
Du har valt bort "Förenklad fildelning" så att du skall se fliken Säkerhet eller? Och det är XP Pro med NTFS det handlar om va?
Kommer inte ihåg om jag valde bort det... och OS och NTFS stämmer...
Kolla efter så att det är bortbockat under Verktyg - Mappalternativ - Visning då
sorry men det där fattade inte jag... "visning då"?!?!
Fliken Visning menade jag. ;)
fattade till slut... =) men vad exakt ska vara bortbockat... (helst engelskt ord...)
Nu blir jag ju tvungen att gå till en annan dator och kolla ju. :e
Det blir Tools - Folder options - View - Use simple file sharing om du har engelskt OS.
Hmmm... testade a "scana" disken... vilket inte gick (inget hände...) sen testade jag att defragmentera... gick inte heller...
Sen testade jag att göra backup... och när jag markerar "vill själv välja vilka filer" (eller nåt...=) så får jag upp innehållet där!! Men inte annars... (första gången jag kan se filerna...)
När jag klickade på egenskaper så står det "file system: RAW"
Tack för ansträngningarna...=) (ville bara säga det...;)
Lite halvjobbig sajt du har... error!! ;P
Försvann du nu?? Behöver ju fortfarande hjälp... =(
Menade inte att klaga på din sajt... lovar... ;P
Har du tittat om du har bockat bort "Use simple file sharing"?
Om inte, gör det och se om det hjälper för att få fram fliken som jag skrev om tidigare.
Om du får fram den så kolla om det är du som är ägare till disken.