apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg min växlingfil krånglar, det står att den saknas eller är för liten ibland. Har provat göra den större men det verkar inte hjälpa. Vad kan jag göra? JAg kör med Win XP. Det kommer även upp allt oftare att det står att det "virituella minnet" är för lågt, har det något med växlingsfilen att göra?
Sen retar det mig att när man scrollar ner på en sida flyter det inte riktigt, utan det hackar ner. Var fixar man det?
Vad har du för maskinvarukonfiguration?
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Har du tillräckligt med utrymme ladigt på din HD??
/Viktor
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg maskinvarukonfiguration???
Ja jag har mer ledigt utrymme nu än någonsin. Har nyss defragmenterat den oxå, så det kan inte vara det.
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Jag har en AMD 800 duron med 256Ddr minne och ett Mibit moderkort med via kt333 chipset. 20 Gb hårddisk
Att virtuella minnet är slut betyder inte nödvändigtvis att växlingsfilen är för liten, utan mer troligt att någon process tar så mycket minne att växlingsfilen blir full. Titta vilken process som är boven i task-managern (tryck ctrl-shift-esc samtidigt).
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Det enda som drar mycet är "system vänteprocess". Men angående växlingfilen så säger den när datorn startar att den är för liten eller saknas. Vad gör jag åt det?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Hur stor växlingsfil har du då?
Har du ställt den på ett fast värde eller låter du windows styra den?
Om du har 256MB som ram-minne så bör du ha 382MB till växlingsfilen.
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Jag har upptäckt att den är en konflikt mellan två resurser. Det som inte fungerar är "standarddiskettstyrenheten", vad den ligger i konflikt med vet jag inte riktigt. Vad gör den här enheten för något och hur kan jag fixa det?