Jag har nyligen installerat Windows XP Pro på en ny hårddisk och allt har verkat vara frid och fröjd. Tills jag fick för mig att flytta på min mp3-mapp som låg under D:\mp3 till D:\Documents and Settings\...\Min musik\mp3. Mappen ligger där den ska och som sagt så verkade allt vara i sin ordning. Men när jag skulle klicka mig in på mappen så får jag upp att den inte är tillgänglig och att åtkomst är nekad.
Antar att jag missat någon inställning och därför låst mappen så jag inte kommer in på den? Men hur kan jag ha gjort det när det enda jag har gjort är att flytta mappen med ctrl+x och ctrl+v :q :q :q
Hum.
En kompis till mig har haft samma problem. Det går helt enkelt inte att ändra säkerhetsinställningarna på en mapp (man har ingen behörighet även med admin-inloggning). Man har inte själv ändrat några inställningar.
Jag har ingen lösning på problemet, vet inte vad det beror på, men kan verifiera att problemet existerar. (Nu låter jag som microsoft va?).
På den förra hårddisken så hade jag först Windows98/FAT32 och la sen XP över och körde med FAT32 fortfarande. Allting funkande oklanderligt perfekt. Nu har jag XP och NTFS och det krånglar ...
Tittade även på ditt förslag om förenklad fildelning men inte heller det gav något resultat :(
Har själv aldrig varit med om att man som administrator inte kan ta "ownership" över en mapp eller fil. Men om det nu är så, så kanske det är läge att köra en fullständig diskcheck eftersom eventuella fel i fildeskriptorerna borde ha en chans att repareras då?