webForumDet fria alternativet

Fast User Switching i XP ?

11 svar · 261 visningar · startad av AndreasC

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Vad exakt gör denna tjänsten? Av informationen i windows att döma så var det inget som behöver startas. När jag inaktiverade det så upplever jag att start och avstängning av datorn tar mycket längre tid. När jag testar att logga ut så tar det också mer än dubbelt så lång tid som vanligt. Har detta med tjänsten att göra eller kan det vara något annat? Jag kan hursomhelst inte starta tjänsten igen av någon anledning. Den enda tjänst jag vet om som har någon form av beroende av/till fast user switching-servicen är Telnet som jag också har aktiverat och startat.

Systemet är nyinstallerat och det var inte såhär förut.

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Det gör så att flera kan vara inloggade samtidigt. När du låser datorn så ligger dina program kvar i bakgrunden ju men om du har detta aktiverat så ligger dom kvar i bakgrunden plus att du kan logga in med en annan person samtidigt.

EDIT // Som förresten inte har tillgång till dina program som ligger startade. Han måste starta nya instanser av dom.

NicrosoftMedlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Pefekt när dottern skall in på lunar och jag inte vill logga ut och stänga ner t.ex mIrc och ftp.

hehe. :)

Kan förresten meddela att man i XP låser datorn genom WinFlagga+L.

Men kan det göra så att start och avslut blir segare om det avaktiveras?

Ingen aning. Har för tillfället inte XP. Kör med 2000. Borde kanske kunna det eftersom att den måste kolla om flera är inloggade och isåfall logga ut dessa och stänga deras program.

Men är det nyinstallerat så ska det inte göra det. Jag hade det inaktiverat förut när jag hade XP och datorn blev seg i start och avslut efter nån vecka även om jag hade det inaktiverat plus att då tog windows 500 MB mer än vid installation. XP håller på med något som vi åskådare inte får se. Min kompis har typ likadann dator och han har det aktiverat. Det blir inte segare för det.

Det är tvärtom. Det blir segare när jag inaktiverar det. Om det nu är inaktiveringen av just task switch som orsakar det. Jag tänkte att jag skulle aktivera det igen men grejen är att det inte går.

Sa jag task switch? Jag menar ju user switch :/

Varför går inte det då?

Ingen aning. Det går inte att starta den överordnade tjänsten... Jag kommer inte åt beroende-fliken i egenskaperna för tjänsten heller för det står samma sak där. Min gissning är att det är någon annan tjänst som måste startas också, kanske.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)