Hur kan man se om man har Service Pack 1 redan installerat i windows? Det finns ett sett men jag kommer inte ihåg.
XP Service Pack 1
17 svar · 387 visningar · startad av AndreasC
Settings->Control Panel->System->General
Kortkommando: Windows - Pause
Äsch, kortkommandon är vad som e orsaken till alla lata människor! ;) :e
Ska det stå i klartext där alltså? Det står bara Windows Xp, Proffesional, Version 2002. Inget om service pack :(
På raden under "Version 2002" skall det stå "Service Pack 1" om du har det.
Det ska stå Servicepack 1 under Version 2002. Det står så på min dator iaf.
Då har jag det inte. Jag kan inte installera det heller för jag har piratkopierat. Något straff ska man väl ha.
AndreasC skrev:
Då har jag det inte. Jag kan inte installera det heller för jag har piratkopierat. Något straff ska man väl ha.
:OO :P
AndreasC skrev:
Hoppas för din skull att detta blir det enda straffet du får... :)
Jaja, det spelar ingen roll. Jag tror inte på straff i detta fallet. Var och än kör ju piratkopierat nu. Inte många köper windows för 2-3000 kr. Man kan göra annat för de pengarna. Jag är iallafall ärlig.
Det där med ärlig kan ju tolkas på två sätt kanske men jag menar det ena sättet.
Det var ju inte menat som kritik, hoppas att du förstår det. Bara ett litet skämt (dålig sådan kanske)...
Själv har jag inte sådana problem genom att jag fick XP när jag köpte senaste datorn. Det som iriterade mig med XP var den här registreringsfunktionen som man var tvungen att göra...
Man börjar fundera hur långt Microsoft kommer att gå egentligen. Snart vill de väl veta vad jag äter till frukost också...
Andreas;
Du bör vara försiktig att nämna det här på wF, även om det hos PytteMjuk är ett välkänt faktum att ca 50% av deras produkter ur operativsystemfamiljen kör på illegala licenser, så kan dom ansvariga för detta forum vara tvungna att vidta försiktighetsåtgärder om någon "erkänner" sådant offentligt
Du vet väl om att du som är student kan få versionsuppgraderingar av XP upp tom 75% billigare än ordinarie pris?
Ok, det var ganska dumt att jag tog upp detta. Jag ber om ursäkt.
Det är ok Darren. Jag lovar jag tog det inte som kritik. Det kanske lät så på mitt svar, men det var inte menat så :)
Får väl acceptera att jag inte kan få in några service packs helt enkelt.
Reefer skrev:
Du vet väl om att du som är student kan få versionsuppgraderingar av XP upp tom 75% billigare än ordinarie pris?
Office XP Professional vet jag i alla fall kostar 4200 :- i normala fall och 1300 :- för studenter. Kanske inte överallt men runt där någonstans..
Jo, det är ju faktiskt ett väldigt bra erbjudande. Det är det.
XP Pro kostar 595:- + moms i student/lärar versionen.