webForumDet fria alternativet

Problem att ändra upplösning

4 svar · 290 visningar · startad av lejzer

lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg

Hej!

Har en maskin med win2k. Jag har tillfälligt flyttat datorn till ett annat ställe med en annan skärm, problemet är att skärmen klarar inte upplösningen i den skärmen som den är kopplad till nu. Dessvärre har jag ingen annan skärm i närheten att byta till och ändra upplösning.

Hur gör jag för att ställa ner upplösningen så att det funkar på den äldre skärmen? Går jag in via felsäkert läge så funkar det, men hur ställer jag om upplösningen? För nästa gång jag startar om så är det fortfarande fel upplösning.

Tack!

/ Martin

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag misstänker att du inte ser nåt så att du kan ändra upplösningen. Du kan göra hela omställningen utan att se nåt. :)
Om du går in i felsäkert läge och använder tangentbordet för att ställa om, dvs med hjälp av Tab, Shift-tab och mellanslagstangenten. Skriv ner på ett papper vilka tangenttryckningar du använder så gör du samma sak när du är inne som vanligt sedan.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

eller så startar du helt enkelt i "felsäkertläge" och ändrar där.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det funkade ju inte för honom stoffe. ;)

lejzerMedlem sedan juni 2002263 inlägg

Tack för era svar!

SirPeter:

Det är en idé... så ska jag nog göra, kommer inte på något annat sätt att lösa det.. Skriva ner det blir det, återkommer om det inte skulle funka :)

Stoffe:

Tyvärr, felsäkert läge funkar inte, den ställer om sig igen vid en normal uppstart.

Men jag tycker att det borde gå att ställa in ifrån felsäkert läge på något sätt.

Tack!

/ Martin

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)